טיפולי שיניים בזמן הריון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

טיפולי שיניים בזמן הריון
הדעה הרווחת בקרב האוכלוסייה היא שלא רצוי לבצע טיפולי שיניים במהלך הריון. ובכן, אין זה מדויק. ניקוי שיניים למשל הוא טיפול שרצוי ומומלץ לבצע במהלך ההיריון! במהלך ההיריון חלים שינויים רבים בגוף האישה, המשפיעים בין השאר גם על בריאות הפה והשיניים. שינויים הורמונליים עלולים להחמיר מחלת חניכיים ואף לגרום לדימום ייתר או לניידות שיניים ולכן יש להקפיד על היגיינת הפה ועל ביקור אצל השיננית לצורך הסרת אבנית והדרכה בהיגיינה אורלית. גם השיניים עצמן עלולות להיפגע במהלך ההיריון, במיוחד אצל נשים הסובלות מחומציות-ייתר בחלל הפה בעקבות בחילות או הקאות. החומציות פוגעת בחומר השן ומחלישה אותו ולכן יש להקפיד על שטיפות פה ושמירה קפדנית יותר על ניקיון השיניים.

טיפולי שיניים מורכבים הסובלים דיחוי או צילומי רנטגן שגרתיים , עדיף לדחות עד לאחר הלידה. עם זאת, במקרה של כאב שיניים במהלך הריון, יש לגשת לרופא/ת השיניים ולבצע טיפול ובמידת הצורך גם צילום רנטגן (במיגון מתאים), על מנת למנוע החמרה של הבעיה או התפשטות של זיהום.

ככלל, יש עדיפות לביצוע טיפולי שיניים בטרימסטר השני של ההיריון, אם לא ניתן לדחותם לאחר הלידה.

יש לזכור, כי מרבית התופעות הנגרמות כתוצאה מהשינוי ההורמונלי, כגון דימום-ייתר, ניידות שיניים וחומציות, חולפות לאחר הלידה.

צלצלו ליעוץ מומחה

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן